Sleeping all alone

I och med de "heta" debatterna kring denna kinapuffspåse från Fazer, som nu ska vara rasistisk, kom jag på mig själv med att fundera. Jag personligen tycker att rasism är ett jättekänsligt ämne och är väl egentligen ingenting jag brukar yttra mig så extremt om. Om jag då ska ta steget ut och bli helt naken så lär jag pressa på hur förbaskat fel jag tycker att det är. Ännu läskigare för mig är hur jag märker hur fler och fler "hårdrockare" blir förknippade med rasism och att många slänger ur sig rasistiska kommentarer som "skämt". Självklart ska inte nationalism blandas ihop med rasism, men det kan vara någorlunda svårt då många av  dessa "nationalister" i själva verket inte är någonting annat än rasister med en extrem förkärlek för sitt land..

Jag vet att det är yttrandefrihet och jag vet att SD tagit sig in i riksdagen, men fel fel fel fel - that's what it is. Jag som 50% svensk, 50% salvadoran - men 100% svensk medborgare, säger ifrån. Om du är rasist eller om du har en extrem jävla förkärlek för Sverige, lämna det hemma. Jag är så jävla less på att folk inte förstår bättre i dagens samhälle.


Bloody opinions:
Postat av: JOss

snygg snygg

2011-09-20 @ 13:39:53
URL: http://fins.blogg.se/
Postat av: Miranda / RUSTED PIECES

Sv: Kul, så ses vi där! Rock on!

2011-09-20 @ 22:30:45
URL: http://rustedpieces.tumblr.com

Write your opinions in blood here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0