No more champagne

Så det senaste blogginlägget kom för ca 2 veckor sedan och hela månaden innan så kom några sporadiska och helt onödiga inlägg. För första gången på länge så är jag faktiskt småsugen på att blogga igen.

Jag tog ett uppehåll dels för att jag inte mått bra pga mina ekonomiska problem (som nu är lösta, hallelujah!) och för att många i bloggvärlden gör mig så upprörd att jag vill slå sönder min dator. Och ehm, jag har inte råd att köpa en ny dator varje gång jag kikar runt lite. Dels så finns det dem som är så korkade att jag helst vill ge dem en snabbkurs i hur man tänker, och dels så finns det dem med så idiotiska åsikter som dem pumpar upp i människors ansikte - att man mest blir ledsen..

MEN, för att sammanfatta all den här skiten - så är jag tillbaka!
SÅ NU KÖR VI!



Gott nytt år i efterskott!
(Synd att Bella tog bilden så att hon inte är med på den..)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag klämde ur mig 3798 gram kärlek, gifte mig med min bästa vän, bytte efternamn och flyttade till en trea! Och rensade garderoben? Heh…

Har du några nyårslöften?
För ovanlighetens skull så har jag faktiskt det. Ett. Eller egentligen två. Det första är (till er stora förtret?) en hemlis. Det andra jag (något ofrivilligt) lovat är att jag ska börja äta grönsaker. Att riva i en morot i köttfärssåsen gills tydligen inte…

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Jacqueline & Marcus fick fina lilla Zariah. Även Robin & Pippi var beräknad att föda deras lilla tös 28/12 men det ruvas tydligen fortfarande. Kanske att det hinner bli en 2011-bebis ändå?

Vilka länder besökte du?
Inte ett enda utöver det land jag konstant varit i. Svääärje!

Vilka datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
2011-07-29 och 2011-11-11. Vår sons födelsedag och vår bröllopsdag.

Vad var din största framgång 2011?
Att bilda familj, med allt vad det innebär. Vi har gått från att vara två stycken 20-åringar i en etta med sovalkov till att bli gifta med barn i en trea.

Största misstaget?
Att jag inte har slappnat av och att jag har haft sån grov prestationsångest precis h-e-l-a tiden. Och inte ätit grönsaker, förstås ;)

Bästa köpet?
Bärsjalen. Hade nog inte överlevt utan den. Eller dubbelsängen kanske. Fast inget toppar nog känslan av att som lyckligt gravid handla allt smått och bara myyysa.

Vad spenderade du mest pengar på?
Våra förlovnings- och vigselringar, helt klart. Och all bebisutrustning.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få bli mamma åt världens finaste kille och att få gifta mig med Fabian! Och de vänner man har märkt finns här (på riktigt alltså) oavsett hur våra liv ser ut!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Maroon 5 – Moves like Jagger, Rihanna – Only Girl (In The World), P!Nk – Raise Your Glass, Katy Perry – Firework osv. Tilläggas bör att jag inte nödvändigtvis tycker någon av dessa är särskilt bra, men de har likförbannat spelats sönder i år. Överallt.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Oj. Både och. Mest glad, men det har varit så stora omställningar och därmed även osäkerhet inblandat. Jag har rannsakat mig själv och min omgivning och sållat bort sånt som tar mer än det ger, vilket har varit välbehövligt och skönt. Jag är så glad och så jävla tacksam över allt fint jag har kvar. Jag har en underbar son och man, älskvärd släkt och fantastiska vänner som ställt upp. Vi har en fin lägenhet som vi trivs jättebra i och vi har råd att ha barn/bo/äta/klä oss/ha kul.

Samtidigt har det varit ett tufft år. Graviditet, tung förlossning, omställningen det innebar att helt plötsligt vara någons förälder osv. Det har visserligen inte gjort mig just ledsen som frågan löd men jag förlorade mig själv lite i känslohavet.

Summa summarum: det har varit en jobbig resa men när jag nu vid årsskiftet ser tillbaka på året som gått är det så förbannat värt varje tår och svordom!

Vad önskar du att du gjort mer?
Inte försummat vänner som jag tycker väldigt mycket om, men som helt enkelt inte fått så mycket plats längre.

Favoritprogram på TV?
Where to start?! Jag kollar pinsamt mycket på TV. Meneh.. för att namedroppa lite: Desperate Housewives, The Walking Dead, Americas Next Top Model, Project Runway, LOST och alla inredningsprogram. Helst med Simon & Tomas. Guilty pleasure…

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag blev väckt av Fabian med frukost på sängen, gick på en inredningsmässa, släktkalasade och hade myskväll. Dagen före åt jag skitgod mat på Texas Longhorn med fina vänner.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Gravid och mammaledig? Alltså inte alls.

Den bästa nya personen du träffade?
WILTON! <3


Bloody opinions:
Postat av: Frida

haha vad fina vi är :Dd

2012-01-06 @ 02:44:42
Postat av: Bella

Elin är sötast! puss

2012-01-07 @ 15:05:57

Write your opinions in blood here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0