Step by step

Är det bara jag som inte förstår hela grejen med att skaffa barn innan man är 25? Det jag menar är självklart inte att alla under 25 som skaffar barn är korkade eller någonting (några är rentav så förbaskat vuxna redan innan så jag blir inte förvånad) men jag förstår bara inte var alla vuxenkänslor kommer ifrån? Är det bara jag som inte alls känner att jag är redo för någonting sådant? Har jag kanske stannat i utvecklingen?

Jag har alltid sett mig själv som en väldigt mogen tjej och ja, inte för att verka stöddig - men alltid mycket mognare än dem andra i min ålder. För varje dag som går så känns det som att ännu en tjej lägger upp sina ultraljudsbilder på facebook och självklart känner jag en lycka (dels för att det är en sådan stor grej och dels för att dem måste vara hur lyckliga som helst) men också en smygande panikkänsla som jag inte vet var jag ska göra av.

Är det meningen att vi redan nu, i höjdpunkten av vår ungdom, ska behöva känna oss jagade av det faktum att vi strax måste börja starta familj? Har det alltid varit såhär eller är det någon ny våg som startat alldeles nu?

/ Panikslagen tjej, 20 år.

Bloody opinions:
Postat av: Sandra

Eller så är det bara så att vi växer och börjar bli vuxen? :)

Vi får jobb, vi har sambo, pojkvän sedan år tillbaka.



Du har en annan syn på det där med att "SKAFFA" barn. Vilket andra kanske inte tänker samma om. Man skaffar inte barn, man får barn, de bildas av kärlek.

Men sen finns det undantag, dom som skaffar i gymnasiet och inte ens har en pojkvän, utan bara för "status" och att få lite "vuxenpoäng"

2012-01-24 @ 14:27:12
URL: http://sandraeleonor.blogg.se/
Postat av: Strimlaren

Håller med, haha. Man skaffar barn när man känner för det, vill man inte skaffa barn över huvudtaget; Då gör man inte det.



Av min erfarenhet i DENNA STAD JAG BEFINNER MIG I NU-SKA-INTE-NÄMNA-SÅHÄR-OFFENTLIGT-VILKEN(!!!) så är det ju inte direkt dom brightaste människorna under 23 år som skaffar barn. Så jag är inte så jävla rädd ändå.

2012-01-26 @ 22:28:37

Write your opinions in blood here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0