buried by time and dust

(Säger i förväg att det här inlägget är riktad mot mina vänner, dvs. dem som känner mig. Vem som helst får läsa, men jag skriver det här i bloggen för att jag vill berätta för mina vänner hur bra jag äntligen mår, då jag vet att majoriteten av läsarna just är - mina vänner. Det går tyvärr inte att lösenordsskydda inlägg på blogg.se.)


Jag drunknade nyss i mina egna glädjetårar!
De senaste veckorna har varit några av de jobbigaste i mitt liv. Även fast jag utåt sett betett mig som vanligt (om inte mer pepp än vanligt) så har ni alla vetat hur jag egentligen mått. Den där brinnande tanken i huvudet över vad som gick fel och hur man ska kunna rätta till det, ville aldrig sluta dyka upp dagligen - vad jag än gjorde. Många av er, mina allra närmsta vänner, har blivit både arga, besvikna och ledsna - för att jag bara klandrade mig själv. Ni har hela tiden sagt att det bara varit lögner och nu kan jag säga att det varit med all rätt! Det var inte mitt fel, hur mycket X än må tro eller säga det. Avsäger mig självklart inte allt ansvar - men det var inte jag som fick vårat förhållande att ta slut sådär abrupt och oförvarnat pga. "att jag betett mig dåligt".  Den senaste tiden så har jag börjat se saker realistiskt och även kommit till insikt om att X träffat någon annan ett tag. Jag har alltså misstänkt detta länge (!) innan vi ens hade gjort slut. Detta är ingenting jag är bitter över, vill jag påpeka. För nej, idag när jag fick den slutgiltiga bekräftelsen från X själv så var det som att min kropp öppnades upp.

Ut flög all sorg, all ilska och all KÄRLEK. Med det vill jag säga att jag inte längre har känslor för X. Och så lycklig som jag är nu, har jag inte varit på flera månader. Detta betyder inte heller att jag är arg, ledsen eller ens bitter. Nej, jag känner absolut ingenting förutom lycka.


Jag är inte värdelös.
Inte heller ensam.
Jag är inte egoistisk.
Inte heller respektlös.


Jag skriver inte det här för att vara elak mot X. Jag vill förklara hur bra jag mår och hur glad jag är över att vara mig själv igen. Det jag har genomgått under dessa fyra månader förstörde under en tid en sådan stor del av mig. Men för att inte låta allt för ledsen så vill jag även tacka X för tiden vi hade tillsammans..

Slutsats,

Med detta vill jag säga TACK FÖR:
allt stöd / alla sena nätter / all öl / alla sms och telefonsamtal / alla fbchattkonversationer / alla fester jag blivit medsläpad på / att ni slitit upp mig ur sängen när jag inte velat lämna den / att ni hjälpt mig att städa / att ni gosat med mina katter när jag inte haft energin till det / att ni skjutsat mig / att ni fått mig att kasta saker i väggen / att ni inte sockerlindat något / att ni varit ärliga / och sist men allra störst, att ni älskat mig så innerligt.

Bloody opinions:
Postat av: alexandra

Jag har inte alls funnits på det där sättet för dig, men jag är glad att du har så fina vänner i närheten som hjälpt dig till tusen.<3 Och jag är så glad att du mår bättre igen!<3

Svar: Du finns alltid jämt och ständigt, det vet jag! Bara det att vi inte ses så ofta :* Men du är världens bästa ändå!
Linda Igglund

2012-07-26 @ 10:39:12
URL: http:// atypi.blogg.se/

Write your opinions in blood here:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0